Missä on tapahtuman pihvi?

Kaikille tapahtumien kanssa tekemisissä oleville alkaa pikkuhiljaa olla selvää, että tapahtuma on media, ja että tapahtuman tarkoituksena on välittää valittu viesti valitulle kohderyhmälle. Mutta missä on tapahtuman pihvi?

Tapahtuman pihvi on jotain muuta kuin viesti. Viesti on se, joka näkyy ja kuuluu ulospäin, ja joka halutaan välittää osallistujalle. Pihvi on asian ydin eli tapahtuman sisältö.

Tapahtuman sisältö pitää rakentaa niin, että se tukee kaikin tavoin valittua viestiä. Eihän pihvi ei ole hampurilaisessakaan vähäpätöinen asia. Oikeastaan hampurilainen ilman pihviä ei ole hampurilainen. Pihvejä tietysti on erilaisia - yhdessä tuottamassamme tapahtumassa pihviksi muodostuikin yllättäen peruna!

Meidän tehtävämme tapahtumamarkkinoinnin ammattilaisina on yhteistyössä asiakkaamme kanssa kristallisoida viesti ja taputella pihvi kuntoon eli suunnitella tapahtuman sisältö.

Tapahtuman pihvin pitää olla mehukas, jotta osallistujat saadaan houkuteltua paikalle. Pihvin pitää olla laadukas, jotta osallistujat pitävät siitä. Ja aivan erityisen tärkeää on, että pihvistä jää hyvä jälkimaku.

Samankaltaista sisältöä
Digitaalisuus

Tunteita ruudun tuolla puolen

  Oletko viime kuukausina kokenut suuria tunteita läppärisi ruudun välityksellä? Oletko vaikuttunut, innostunut, liikuttunut, iloinnut? Oletko...
Lue lisää
Digitaalisuus

Virtuaalitapahtumaopas – 10 vinkkiä vaikuttavaan virtuaalitapahtumaan

  Virtuaalitapahtuman avulla voidaan koskettaa, tavoittaa ja vaikuttaa – aivan kuten perinteisen livetapahtumankin avulla. Työkalut ja menetelmät...
Lue lisää
Näkemys

Vastuullisuus on megatrendi myös tapahtuma-alalla

Messukeskus julkaisi juuri tapahtumamarkkinoinnin tuoreen trendiraportin. Asiakkuusjohtajamme Kati Sorjanen sai kunnian olla mukana tässä...
Lue lisää