Missä on tapahtuman pihvi?

Kaikille tapahtumien kanssa tekemisissä oleville alkaa pikkuhiljaa olla selvää, että tapahtuma on media, ja että tapahtuman tarkoituksena on välittää valittu viesti valitulle kohderyhmälle. Mutta missä on tapahtuman pihvi?

Tapahtuman pihvi on jotain muuta kuin viesti. Viesti on se, joka näkyy ja kuuluu ulospäin, ja joka halutaan välittää osallistujalle. Pihvi on asian ydin eli tapahtuman sisältö.

Tapahtuman sisältö pitää rakentaa niin, että se tukee kaikin tavoin valittua viestiä. Eihän pihvi ei ole hampurilaisessakaan vähäpätöinen asia. Oikeastaan hampurilainen ilman pihviä ei ole hampurilainen. Pihvejä tietysti on erilaisia - yhdessä tuottamassamme tapahtumassa pihviksi muodostuikin yllättäen peruna!

Meidän tehtävämme tapahtumamarkkinoinnin ammattilaisina on yhteistyössä asiakkaamme kanssa kristallisoida viesti ja taputella pihvi kuntoon eli suunnitella tapahtuman sisältö.

Tapahtuman pihvin pitää olla mehukas, jotta osallistujat saadaan houkuteltua paikalle. Pihvin pitää olla laadukas, jotta osallistujat pitävät siitä. Ja aivan erityisen tärkeää on, että pihvistä jää hyvä jälkimaku.

Samankaltaista sisältöä
Kokemus

Eventum Crapula

Eventum Crapula  ts. Tapahtumakrapula on terminä varmasti kovin tuttu tapahtuma-alan ammattilaisille, ja tähän aikaan vuodesta termi onkin usein myös...
Lue lisää
Näkemys

Mikä ihmeen tapahtumaviestintä?

Avasin tässä eräänä päivänä työnkuvaani muuan tutulle, joka vaikutti avoimen hämmästyneeltä siitä, että valtaosa työtunneistani kuluu...
Lue lisää
Kuulumisia

TT-tiimi esittäytyy: Henna Paatola

Hallo alle zusammen! Täällä tapahtumantekijöiden uusin tulokas Henna numero kaksi, työyhteisössä tuttavallisemmin ’HP’. Hyppäsin Tapahtumantekijöiden...
Lue lisää