Miten saada lisää sitoutuneita osallistujia B2B-tapahtumaan sisältömarkkinoinnin keinoin?

Kilpailu tapahtumiin osallistuvista potentiaalisista asiakkaista kiristyy, no show -prosentit kasvavat. Miten tuoda omaa tapahtumaa paremmin esille kilpailluilla markkinoilla? Sisältömarkkinointia, monikanavaisuutta ja markkinoinnin automaatiota hyödyntämällä saat lisää sitoutuneita ja potentiaalisia asiakkaita tapahtumaasi.

Sisältömarkkinointi on tapahtuman markkinoinnin keskiössä

● Sisältömarkkinointi on asiakaspalvelua ja sen pitää tuoda lisäarvoa asiakkaan liiketoimintaan.

● Kiinnostavalla sisällöllä myyt tapahtumaasi.

● Jokainen organisaatio on oman alansa asiantuntija ja osa sisällöntuotannosta on syytä pitää in-house –toimintona.

● Ilmaisen tiedonjaon kulttuuri on hyväksyttävä.

Sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen tapahtuman markkinoinnissa

Suunnitelmallisen sisällöntuotannon avulla tapahtuma on helposti löydettävissä eri kanavissa. Kohderyhmän kanssa käydyllä kaksisuuntaisella keskustelulla tapahtumasta pystytään rakentamaan ennakkoon houkutteleva ja kiinnostava.

"Sisältömarkkinointi on kiinnostavan ja relevantin tiedon jakamista."

 

Samankaltaista sisältöä
Osallistujakokemus

Aktivoitumisopas: Näin vaikutat ja verkostoidut virtuaalitapahtumassa

Pidin webinaariesityksen otsikon teemasta ja kysyin tapahtuman aluksi osallistujilta, kokevatko he vaikuttamisen ja verkostoitumisen...
Lue lisää
Näkemys

Onko virtuaalitapahtuma kannattava sijoitus?

”Ei meidän kannata satsata hienoon studioon, moderaattoriin ja käsikirjoitukseen, koska saamme samat tulokset, kun toteutamme tämän itse Teamsissa.” 
Lue lisää
Digitaalisuus

Tunteita ruudun tuolla puolen

  Oletko viime kuukausina kokenut suuria tunteita läppärisi ruudun välityksellä? Oletko vaikuttunut, innostunut, liikuttunut, iloinnut? Oletko...
Lue lisää