Miten saada lisää sitoutuneita osallistujia B2B-tapahtumaan sisältömarkkinoinnin keinoin?

Kilpailu tapahtumiin osallistuvista potentiaalisista asiakkaista kiristyy, no show -prosentit kasvavat. Miten tuoda omaa tapahtumaa paremmin esille kilpailluilla markkinoilla? Sisältömarkkinointia, monikanavaisuutta ja markkinoinnin automaatiota hyödyntämällä saat lisää sitoutuneita ja potentiaalisia asiakkaita tapahtumaasi.

Sisältömarkkinointi on tapahtuman markkinoinnin keskiössä

● Sisältömarkkinointi on asiakaspalvelua ja sen pitää tuoda lisäarvoa asiakkaan liiketoimintaan.

● Kiinnostavalla sisällöllä myyt tapahtumaasi.

● Jokainen organisaatio on oman alansa asiantuntija ja osa sisällöntuotannosta on syytä pitää in-house –toimintona.

● Ilmaisen tiedonjaon kulttuuri on hyväksyttävä.

Sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen tapahtuman markkinoinnissa

Suunnitelmallisen sisällöntuotannon avulla tapahtuma on helposti löydettävissä eri kanavissa. Kohderyhmän kanssa käydyllä kaksisuuntaisella keskustelulla tapahtumasta pystytään rakentamaan ennakkoon houkutteleva ja kiinnostava.

"Sisältömarkkinointi on kiinnostavan ja relevantin tiedon jakamista."

 

Samankaltaista sisältöä
Näkemys

Vastuullisuus on megatrendi myös tapahtuma-alalla

Messukeskus julkaisi juuri tapahtumamarkkinoinnin tuoreen trendiraportin. Asiakkuusjohtajamme Kati Sorjanen sai kunnian olla mukana tässä...
Lue lisää
Kuulumisia

Harjoittelija-Saila esittäytyy

Moikka kaikille! Olen tuorein lisäys Tapahtumantekijöiden tiimiin: suoritan työharjoittelua, jonka aloitin tammikuussa. Elän koirani Odinin kanssa ja...
Lue lisää
Kokemus

Eventum Crapula

Eventum Crapula  ts. Tapahtumakrapula on terminä varmasti kovin tuttu tapahtuma-alan ammattilaisille, ja tähän aikaan vuodesta termi onkin usein myös...
Lue lisää