Rohkeus räjäyttää ROI-pankin

Muistan elävästi, kuinka eräänä päivänä 90-luvun alussa seisoin Rovaniemen uimahallin hyppytornin viiden metrin tasolla ja tuijotin sinistä syvyyttä allani.  Tunsin kavereideni jännittyneet katseet selässäni ja kuulin, kuinka isoveljeni kuiskasi: ”hyppää”. Nostin katseeni, ja astuin reunan yli.

Sain aika paljon vastinetta viiden markan pääsymaksulleni.

St1 Päivä 2015 -henkilöstötapahtumassa monisatapäinen osallistujajoukko suoritti julkisen flashmob-tempauksen, ja heille kerrottiin se vasta juuri ennen suoritusta. Osallistujat, joista harva oli koskaan laulanut julkisesti, soluttautuivat Jyväskylän matkakeskukseen, kajauttivat yhdessä ilmoille Lasten liikennelaulun 112-päivän kunniaksi ja jakoivat poistuessaan ohikulkijoille keltaisia turvaliivejä.

Rohkeus palkittiin: tapahtuma sai valtavan hyvät palautteet, flashmob-tempauksen video kymmeniätuhansia katselukertoja sosiaalisessa mediassa, ja mikä tärkeintä: osallistujat puhuvat siitä vieläkin. Lisäksi St1 Päivä 2015 on kolmen finalistin joukossa sekä kansainvälisessä Eventex Global Event Awards -kilpailussa että kotimaisessa Evento Awardsissa.

Laulutempauksen kustannukset olivat nimelliset.

St1-porukan tempaus eli ”Stempaus” lunasti samalla paikkansa St1:n vuosittain toistuvassa henkilöstötapahtumassa nivoutuen tärkeäksi osaksi tapahtuman brändiä. Päivän seminaariosuuden, myyntinäyttelyn, ryhmätöiden sekä palkintogaalan rinnalla Stempaus luo yllätyksen tuntua, herättää odotuksia ja synnyttää keskustelua: mitähän me teemme tänä vuonna?

Tämän vuoden St1 Päivässä Lahdessa osallistujat haastettiin hiihtämään itsensä historiankirjoihin. Päivälle luodun Latua! -teeman mukaisesti nousivat he joukolla satametrisille suksille ja suksivat suoraan Guinnessin ennätystenkirjaan Salpausselän legendaarisissa maisemissa.

St1:n hiihtoporukan mahtava meininki ja yhteishenki välittyivät sadoilletuhansille suomalaisille MTV3:n kymppiuutisten loppukevennyksessä samana iltana, ja hiihtovideo sai kymmeniätuhansia katselukertoja sosiaalisessa mediassa. Osallistujille se oli mieleenpainuva elämys ja myös konkreettinen saavutus - harva meistä on rikkonut maailmanennätyksen.

Flashmobin ja ennätyshiihdon kaltaiset tempaukset vaativat sekä asiakkaalta että tuottajilta rohkeutta ja riskinottokykyä, sillä niissä piilee aina epäonnistumisen riski. Panokset ovat kovat, mutta palkintona on näkyvyyden lisäksi asioita, joita ei voi rahassa mitata: jaettuja elämyksiä, muistoja ja tunteita.

Rohkeus on menestyksen polttoainetta. Onko teillä tankki täynnä?

Samankaltaista sisältöä
Kuulumisia

Kati Sorjanen on Tapahtumantekijät Oy:n uusi toimitusjohtaja

  Tapahtumantekijät Oy:n hallitus on nimittänyt KTM Kati Sorjasen uudeksi toimitusjohtajaksi 1.3.2022 alkaen. Yrityksen toimitusjohtajana sen...
Lue lisää
Kuulumisia

Tapahtumantekijät Oy täyttää 30 vuotta!

  Tapahtumantekijät Oy perustettiin helmikuussa, tasan 30 vuotta sitten. Sitä ennen tapahtumia oli tuotettu jo viiden vuoden ajan osana...
Lue lisää
Tapahtuma-alan trendit

Virtuaalitapahtumista hybriditapahtumiin

Haastattelin virtuaali- ja livetapahtumien eroavaisuuksista meidän Saria, koska hänellä on takanaan 17 vuotta kokemusta tapahtumien maailmasta ja...
Lue lisää