Virtuaalitapahtuma on tavoitteellinen, kokemuksellinen ja kokonaan verkossa toteutettu tapahtuma, jossa osallistujat kohtaavat sekä isäntäorganisaation että muut osallistujat aktiivisesti. Tapahtumahetkeen sidottu osallistujakokemus ja vuorovaikutus erottavat virtuaalitapahtuman muusta verkossa tapahtuvasta markkinoinnista ja viestinnästä.
Virtuaalitapahtuman piirustukset, työkalut ja rakennusaineet ovat aivan erilaiset kuin livetapahtumassa, mutta ytimeltään niissä on kyse samasta asiasta: hyvin muotoilluista ihmisten välisistä kohtaamisista. Onnistumisen kannalta ratkaisevaa ei ole viilein tekninen alusta tai pähein pelisovellus, vaan osallistujan oma kokemus – se, miltä osallistujasta tuntuu. Osallistujakokemuksen syntymiseen vaikuttavat lukuisat suuret ja ihan pienet asiat, joita osallistuja kohtaa matkallaan. Meille osallistujakokemuksen muotoilu on kaiken tekemisen ytimessä.
Verkkotapahtuman hyviä puolia livetapahtumaan verrattuna ovat saavutettavuus ja ”etänä yksin, mutta silti yhdessä” -kokemus. Yhteinen kokemus ei synny itsestään, vaan se vaatii sujuvan toteutuksen lisäksi myös hitusen heittäytymistä ja rahtusen rohkeutta.
Haluamme auttaa asiakkaitamme hahmottamaan virtuaalitapahtuman mahdollisuudet, joten listasimme 10 vinkkiä onnistuneen virtuaalitapahtuman toteutukseen.
Toteutamme asiakkaillemme vaikuttavia yritystapahtumia ja olemme niistä ylpeitä. Ainutlaatuisia kohtaamisia, seminaareista iltajuhliin.
Kuulumme tapahtumatoimistojen huippujen All Stars -ryhmään.
2.sija,
Best Brand Engagement
Event -kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma
Tiedon Valo 2016
Winner,
Event-kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Praguematism
1.sija, Henkilöstötapahtuma-kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Praguematism
Finalisti, Henkilöstötapahtuma-kategoria
St1:n tapahtuma St1 Päivä
Finalisti,
Yritystapahtuma-kategoria
S-Ryhmän tapahtuma Saman pöydän ääressä
Finalisti,
Yritystapahtuma-kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Tiedon Valo 2016
2.sija,
Best Corporate
Event -kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Praguematism
4.sija,
Best Event -kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Praguematism
Yli 200 kilpailuhakemusta kategoriassa
1.sija,
Meeting Design -kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Praguematism
Ensimmäinen suomalaisen toimiston saavuttama voitto EuBea-kilpailussa.
3.sija,
Event of the year -pääkategoria
St1:n tapahtuma St1 Päivä
Finalisti, Henkilöstötapahtuma-kategoria
St1:n tapahtuma St1 Päivä
1.sija,
Best Brand Conference -kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Tiedon Valo
Ensimmäinen suomalaisen toimiston saavuttama voitto Eventex Awards -kilpailussa.
3.sija,
Event of the year
-pääkategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Tiedon Valo
2.sija,
Best Conference
-kategoria
Valtioneuvoston kanslian tapahtuma Avoin Suomi
Finalisti,
Yritystapahtuma-kategoria
Tieto Oyj:n tapahtuma Tiedon Valo
Finalisti,
Yritystapahtuma-kategoria
Valtioneuvoston kanslian tapahtuma Avoin Suomi
1.sija,
Yritystapahtuma-kategoria
Tieto Oyj:n ja Googlen tapahtuma Going Google with Tieto
Oli kyseessä sitten tapahtuma tai konseptointi, olemme mielellämme avuksi.
Helsingin toimisto
Annankatu 29 A 25
00100 Helsinki