Ässäpäivä on S-ryhmän marketkaupan vuosittainen tapahtuma tavarantoimittajien ylimmälle johdolle. Tapahtuman tavoitteena on käydä aktiivista dialogia tärkeän kohderyhmän kanssa sekä viestiä S-ryhmän ajankohtaisista teemoista.
Olemme saaneet olla mukana rakentamassa ja kehittämässä tätä ainutlaatuista tapahtumaa sen alkumetreiltä lähtien, jo vuodesta 2013 asti. Tapahtumakonseptia on kehitetty ja muovattu aktiivisesti, jotta se on vastannut mahdollisimman tehokkaasti asiakkaamme tarpeisiin, tavoitteisiin ja maailman muutoksiin.
Tapahtuma on tällä hetkellä kaksipäiväinen: ensimmäinen päivä sisältää kaksi hybriditapahtumaa eri kohderyhmille ja toinen päivä sisältää yhdeksän virtuaalista teemakokonaisuutta eri kohderyhmille. Molemmat päivät ovat erittäin vuorovaikutteisia. Hybriditapahtumapäivä sisältää seminaarin lisäksi messualueen sekä illallistilaisuuden.
Tapahtumaan osallistuu yli 1500 tavarantoimittajaa. Käsin valituista kutsuvieraista yli 70 % osallistuu tapahtumaan, eli osallistujien sitoutuminen tapahtumaan on erittäin korkea. Tapahtuman no-show-% eli ne, ketkä ilmoittautuivat, mutta eivät saapuneet paikalle, on saatu rajattua viime vuosina noin 6–7 % tasoon. Kohderyhmän rajaus huomioiden – kutsuvieraina on vain tavarantoimittajien ylintä johtoa – tämä taso on poikkeuksellisen alhainen. Osallistujien sitoutumista on nostettu määrätietoisesti laadukkaalla ja oikea-aikaisella viestinnällä, tapahtuman osallistumismuotojen joustavuudella sekä korkeatasoisella sisällöllä.
Tapahtuman tulokset ovat olleet joka vuosi erittäin korkealla tasolla. Tapahtuman onnistuminen kokonaisuutena, tapahtuman hyödyllisyys ja omaan työhön saatu lisäarvo on arvioitu aina keskiarvolla 4,1–4,6 (asteikko 1–5).
Kuvat: Ronnie Hole
Kuvat: Tapahtumantekijöiden arkisto