Tapahtumien kohdentaminen tieteen avulla 

Miten tiede valjastetaan tapahtumien kohdentamisen supervoimaksi?

Tapahtumien tavoitteena on usein osallistujien asenteen muuttaminen. Mitä arvelet, millä tekijällä on suurin vaikutus ihmisten asenteiden muutokseen: viestin sisällöllä, viestin tuojalla, yrityksen strategialla vai vastaanottajan psykologisella profiililla? Yrityksen strategian merkitys on 1,6 %. Viestin sisältö on tärkeä, mutta sen vaikutus on kuitenkin vain 9,5 %. Viestin tuojan merkitys on jo ratkaisevan suuri, 32,4 %. Mutta kirkkaan ykköspaikan vie vastaanottajan psykologinen profiili. Sen merkitys asenteen muutokseen on huimat 56,5 %. (Lähde: Steinheide Oy)

Tapahtuman kohderyhmän psykologinen profiili voidaan selvittää ja tieteellisesti saadut tulokset voidaan hyödyntää suoraan tapahtuman sisällön ja muodon suunnittelussa. Kohderyhmälähtöisyydessä on astuttu uuteen aikakauteen. Käyttäytymistaloustieteiden valjastaminen tapahtumien käyttöön tuo valtavasti lisää tehoa, vaikuttavuutta ja arvoa.

Mitä hyötyä tapahtumien kohdentamisesta tieteen avulla on tapahtuman osallistujille? Tapahtuma kohdennetaan ja räätälöidään profiilin tulosten perusteella, joten osallistujat saavat itselleen paljon kiinnostavamman, motivoivamman ja palkitsevamman tapahtuman. Tapahtuman sisältö on osallistujille relevanttia ja merkityksellistä. Tapahtuman muoto on innostava ja tuntuu toimivalta. Osallistujakokemus on siis sanalla sanoen parempi.

Entäpä psykologisen profiloinnin hyödyt tapahtuman isäntäorganisaatiolle? Vaikka palvelukonseptimme on tulikuuma ja uunituore, voimme jo todeta, että sen hyödyntämisen mahdollisuudet ovat valtavat. Tapahtuman sisältöä ja muotoa voidaan kehittää ja kohdentaa saatujen tulosten pohjalta lähes loputtomasti. Kun tapahtuman sisältö ja muoto optimoidaan kohderyhmän profiilin pohjalta, tapahtuman tulokset ovat huimasti paremmat kuin ilman profilointia.

Ilolla ja ylpeydellä esittelemme täysin uuden, tapahtuma-alalle räätälöidyn palvelun, jonka olemme rakentaneet yhteistyössä Steinheiden kanssa.

Psykologinen profilointitutkimus tapahtumissa. Palvelun hinta on 4950 € + alv.

Palvelun saa ostettua yksinoikeudella Tapahtumantekijät Oy:ltä, osana tapahtuman suunnittelu- ja tuotantopalvelua.

Sukella kanssamme kohderyhmäsi sydämeen, tieteen avulla!

Haluatko kuulla lisää tapahtumien kohdentamisesta tieteen avulla?

Jätä yhteystietosi, otamme sinuun yhteyttä!