Näin pääset tuloskuntoon ennätysnopeasti!

Tammikuu vyöryttää yllemme treeniohjelmia, ihmedieettejä ja upouusia elämänasenteita. Mandariinikiinan alkeiskurssi myydään loppuun ja Training For Warriorsin sali repeilee liitoksistaan. Elämäntaito-ohjaajaksi minusta ei ole, mutta lupaan paljastaa, miten yrityksesi pääsee tuloskuntoon – ja vielä ennätysnopeasti!

Samaan aikaan kun elämänkohennuskurssit elävät nousukauttaan, kuhisee myös tapahtuma-alalla. On se hetki vuodesta, kun tapahtuma-alan kotimaisiin ja kansainvälisiin kilpailuihin ilmoitetaan viime vuoden menestyneimmät, unohtumattomimmat ja tuloksellisimmat tapahtumat.

Väitän, että tapahtuma-alan kilpailut ovat erittäin tehokas ase päästä eroon tuloksettomuudesta. Kilpailuissa ei ole kyse vain siitä, että etsitään edellisen vuoden voittajatapahtumat ja nostetaan ne esiin. Kilpailujen vaikutukset ulottuvat paljon laajemmalle – merkitystä on asiakkaille, tapahtumatoimistoille ja koko alalle.

1) Asiakkaat

Asiakkailla, jos kenellä, on syytä vaatia tuloksellisuutta. Asiakkaiden kannalta tapahtuma-alan kilpailuilla onkin kahtalainen merkitys. Oman tapahtumaprojektin hiominen kilpailukuntoon kehittää takuuvarmasti tuloksia. Toisaalta kilpailu on ainutlaatuinen ikkuna tapahtuma-alan toimistojen tarjontaan. Missä muussa tilanteessa on mahdollista tarkastella objektiivisesti toimistojen osaamista?

2) Tapahtumatoimistot

Tapahtumatoimistoille finaaliin pääseminen ja oman sarjan voitto tuovat roppakaupalla näkyvyyttä, uskottavuutta ja tähtipölyä. Mutta ennen parrasvaloja tapahtuu se taika, millä on suurin merkitys tuloskunnolle. Jotta tapahtuma tai kampanja voisi menestyä kilpailussa, sillä täytyy olla täsmälliset ja mitattavissa olevat tavoitteet ja ne täytyy saavuttaa – tai mieluusti myös ylittää. Hyvin yksinkertaista, mutta samalla hyvin merkittävää. Kun joka ikisen tapahtumaprojektin tavoitteet määritellään kristallinkirkkaasti ja niiden täyttymistä tutkitaan huolellisesti, ovat vaikutukset yrityksen toimintaan huikeat. Tuloksellisuus nousee toiminnan johtotähdeksi.

Tapahtumatoimisto kohtaa kilpailun aikana myös paljon muuta hyvää, joka kiihdyttää tuloskuntoa. Kilpailut ovat erinomainen keino benchmarkata omaa toimintaa suhteessa kilpailijoihin. Kilpailuprojektit lähentävät toimiston omaa asiakassuhdetta, kun asiakkaan kanssa päästään kokemaan valmisteluvaihe, jännitys ja parhaimmillaan myös voiton huuma. Palkintogaala taas on loistava tilaisuus verkostoitua. Kilpailuissa pääsee siis kilpailijoiden iholle ja asiakkaiden sydämeen.

3) Tapahtuma-ala

Kolmas – ja mielestäni tärkein – kilpailujen tuoma vaikutus on koko tapahtuma-alan kehitys. Kilpailujen myötä on otsikoihin noussut se oikeasti merkityksellinen asia eli tuloksellisuus. Koko ala on saanut sen kipeästi kaipaamaa arvostusta. Teemapikkujoulujen sijaan mediassa keskustellaan nyt tapahtumista tehokkaan vaikuttamisen keinona.

Alan kehityksen kannalta ratkaisevaa on positiivisen ja innostavan yhteishengen rakentuminen. Kilpailut, palkitsemisgaalat sekä niiden myötä ansaittu julkisuus rakentavat yhteistä tarinaa. Kilpailijatoimistot, asiakkaat ja alan yhteistyökumppanit kokoontuvat yhteen, tutustuvat ja määrittelevät yhdessä, mikä on tapahtuma-alan uusi suunta Suomessa ja maailmalla.

Lupaan, että jos osallistut tapahtuma-alan kilpailuun tositarkoituksella, saat varmasti tuloskuntosi nopeasti nousukiitoon – edustat sitten tapahtumatoimistoa, asiakasta tai yhteistyökumppania.

Voitimme kolme palkintoa kansainvälisestä
tapahtuma-alan kilpailusta vuonna 2015, lue lisää.

Saimme parhaan yritystapahtuman sarjan finaalikolmikkoon
kaksi tapahtumaamme vuonna 2015, lue lisää.

Voitimme parhaan yritystapahtuman
palkinnon vuonna 2014, lue lisää.

 

Samankaltaista sisältöä
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Tuloksentekijä

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä - Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Myötäeläjä

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä - Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Vastuunkantaja

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä – Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää