Tapahtumatutka

Ajatuksia, pohdintoja, ideoita ja huomioita tapahtuma-alasta.

Näkemys

Onko virtuaalitapahtuma kannattava sijoitus?

”Ei meidän kannata satsata hienoon studioon, moderaattoriin ja käsikirjoitukseen, koska saamme samat tulokset, kun toteutamme tämän itse Teamsissa.”
Lue lisää
Näkemys

Vastuullisuus on megatrendi myös tapahtuma-alalla

Messukeskus julkaisi juuri tapahtumamarkkinoinnin tuoreen trendiraportin. Asiakkuusjohtajamme Kati Sorjanen sai kunnian olla mukana tässä...
Lue lisää
Näkemys

Mikä ihmeen tapahtumaviestintä?

Avasin tässä eräänä päivänä työnkuvaani muuan tutulle, joka vaikutti avoimen hämmästyneeltä siitä, että valtaosa työtunneistani kuluu...
Lue lisää
Näkemys

Sienestyksestä ja ideoinnista

Rakastan sienestämistä ja rakastan ideointia. Möyriessäni tänään sammalten ja varpujen keskellä suppilovahveroita etsien oivalsin, että nämä kaksi...
Lue lisää
Näkemys

Paras tapahtumapaikka - 7 vinkkiä tapahtumapaikan valintaan

Tapahtumapaikan tai -tilan valinta on monimutkainen kombo, jossa on monen monta huomioon otettavaa muuttujaa. Alla Tapahtumantekijöiden seitsemän...
Lue lisää
Kokemus

Uskallatko ravita nälkäisiä sieluja?

Kuva: 42 North / Unsplash Kiihkeätempoisessa digimaailmassa elävät ihmiset kaipaavat kipeästi aitoja ja koskettavia hetkiä. Sitä, että ärsyketulva...
Lue lisää
Tapahtuman sisältö

Pietääs pien tauko!

Päivittäinen informaatiotulva eri kanavista on valtava. On suoranainen ihme, että pystymme käsittelemään informaation ja sulattamaan siitä edes...
Lue lisää
Näkemys

Onko tapahtumilla tulevaisuutta?

Vuonna 2003 julkaistiin Second Life. Tulevaisuuden tutkijat, nuo kristallipalloon tuijottajat, esittivät mielipiteitä, että virtuaalimaailma tuhoaa...
Lue lisää
Kuulumisia

Osallistujakokemuksen muotoilu on tapahtuma-alan uusi musta

Tapahtuman design ei tarkoita kutsun layoutia, tapahtumatilan visuaalisia ratkaisuja tai brändinäkyvyyttä. Tapahtuma on ainutkertainen kokemus, joka...
Lue lisää
Näkemys

Professori Rob Davidson: Viisi trendiä, viisi vuotta

Tapahtuma-alan professori, britti ja hurmaava herrasmies Rob Davidson saapuu puhujaksi omaan 25-vuotisjuhlaamme ensi viikolla. Kysyimme Robilta...
Lue lisää
Kokemus

Tapahtumat rakentuvat sanoista

Perheemme koti on kuluvan kevään ajan ollut Berkeleyn yliopistokaupungissa, San Franciscon kupeessa. Berkeleyn yliopisto, joka luetaan maailman...
Lue lisää
Näkemys

Muutoksen kaupparatsut

Maailma muuttuu todella nopeaa vauhtia. Olen itse sitä sukupolvea, joka muistaa vielä kun ensimmäinen televisio tuotiin kotiin. ATK-kurssi...
Lue lisää
Näkemys

Ekoajattelusta ekotekoihin - vastaa ekobarometriimme

Ekologisista tapahtumista on puhuttu kansainvälisillä areenoilla jo vuosia ja esitetty myös ratkaisuja. Ekologisuuden näkyvää rantautumista b-to-b...
Lue lisää
Näkemys

Näin pääset tuloskuntoon ennätysnopeasti!

Tammikuu vyöryttää yllemme treeniohjelmia, ihmedieettejä ja upouusia elämänasenteita. Mandariinikiinan alkeiskurssi myydään loppuun ja Training...
Lue lisää
Kokemus

Muutoksia kohtaamisilla

Kaksi viikkoa on kulunut Suomen suurimmasta kick offista, uudenvuoden aatosta. Raketit on ammuttu, skumpat hörpätty ja uskoa tulevaan valettu ihan...
Lue lisää
Näkemys

Aito ensisijainen kokemus

Hesarin lokakuun viiniarvostelussa ranskalainen punaviini Glugal Côtes du Rhône 2011 sai parhaat arvostelut, 5 tähteä. Kävin kysymässä sitä Alkosta....
Lue lisää
Tapahtuma-alan trendit

Tapahtuma-alan trendimittarin tulokset

Kysyimme tapahtuma-alan vaikuttajilta, mitkä ovat alan kuumimmat ja kiinnostavimmat trendit tällä hetkellä. Vastaajat nostivat esiin todella suuren...
Lue lisää
Näkemys

Ela vai UMO? – Viihdevalinta on iso osa tapahtuman suunnittelua

Tunnettu suomiräppäri, iso orkesteri, kokenut cover-bändi, näyttävä tanssiesitys, aktivoiva tehtävärata, kaikille tuttu karaoke, humoristinen...
Lue lisää
Näkemys

Mitä murroksen jälkeen? – Makupaloja Markkinointiviestinnän viikolta

”Yhteiset arvot ovat liima, joka sitoo brändin ja sen asiakkaat yhteen.” Hans Andersson, Senior Partner, Forsman & Bodenfors ”Menestynyt konsepti...
Lue lisää
Kokemus

Tapahtumissa turvallisuus tulee ensin

Rypyssä oleva maton reuna voi aiheuttaa isoja turvallisuusriskejä tapahtumassa. Useimmat ajattelevat, että väite on turhaa dramatisointia ja...
Lue lisää
Näkemys

Lisää sitoutuneita osallistujia B2B-tapahtumaan sisältömarkkinoinnilla

Kilpailu tapahtumiin osallistuvista potentiaalisista asiakkaista kiristyy, no show -prosentit kasvavat. Miten tuoda omaa tapahtumaa paremmin esille...
Lue lisää
Näkemys

Älä someta sokkona tapahtumassa

Tapahtumien näkyminen sosiaalisen median kanavissa on pitkään ollut arkipäivää. Samalla kun tapahtuman nimestä päätetään, mietitään myös tapahtuman...
Lue lisää
Kuulumisia

Aloita nyt

”Se, että tapahtumatoimistolla on tällaista osaamista, on uutta.” - Tapahtumantekijöiden aamiaistilaisuuden osallistuja ”Jos kahdeksan henkilön firma...
Lue lisää
Näkemys

Missä on tapahtuman pihvi?

Kaikille tapahtumien kanssa tekemisissä oleville alkaa pikkuhiljaa olla selvää, että tapahtuma on media, ja että tapahtuman tarkoituksena on välittää...
Lue lisää
Näkemys

Lisää tehoa tapahtumaprosessiin

Markkinointi on murroksessa ja myös tapahtumat mediana muuttuvat. Yleinen trendi on, että tilaisuuksiin on yhä vaikeampi saada sitoutuneita...
Lue lisää

Ota meihin yhteyttä, niin laitamme organisaatiosi tapahtuma-asiat kuntoon.

Oli kyseessä sitten tapahtuma tai konseptointi, olemme mielellämme avuksi.

tapahtuma@tapahtumantekijat.fi