Kilpailu tapahtumiin osallistuvista potentiaalisista asiakkaista kiristyy, no show -prosentit kasvavat. Miten tuoda omaa tapahtumaa paremmin esille kilpailluilla markkinoilla? Sisältömarkkinointia, monikanavaisuutta ja markkinoinnin automaatiota hyödyntämällä saat lisää sitoutuneita ja potentiaalisia asiakkaita tapahtumaasi.
Sisältömarkkinointi on tapahtuman markkinoinnin keskiössä
● Sisältömarkkinointi on asiakaspalvelua ja sen pitää tuoda lisäarvoa asiakkaan liiketoimintaan.
● Kiinnostavalla sisällöllä myyt tapahtumaasi.
● Jokainen organisaatio on oman alansa asiantuntija ja osa sisällöntuotannosta on syytä pitää in-house –toimintona.
● Ilmaisen tiedonjaon kulttuuri on hyväksyttävä.
Sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen tapahtuman markkinoinnissa
Suunnitelmallisen sisällöntuotannon avulla tapahtuma on helposti löydettävissä eri kanavissa. Kohderyhmän kanssa käydyllä kaksisuuntaisella keskustelulla tapahtumasta pystytään rakentamaan ennakkoon houkutteleva ja kiinnostava.
"Sisältömarkkinointi on kiinnostavan ja relevantin tiedon jakamista."