Missä on tapahtuman pihvi?

Kaikille tapahtumien kanssa tekemisissä oleville alkaa pikkuhiljaa olla selvää, että tapahtuma on media, ja että tapahtuman tarkoituksena on välittää valittu viesti valitulle kohderyhmälle. Mutta missä on tapahtuman pihvi?

Tapahtuman pihvi on jotain muuta kuin viesti. Viesti on se, joka näkyy ja kuuluu ulospäin, ja joka halutaan välittää osallistujalle. Pihvi on asian ydin eli tapahtuman sisältö.

Tapahtuman sisältö pitää rakentaa niin, että se tukee kaikin tavoin valittua viestiä. Eihän pihvi ei ole hampurilaisessakaan vähäpätöinen asia. Oikeastaan hampurilainen ilman pihviä ei ole hampurilainen. Pihvejä tietysti on erilaisia - yhdessä tuottamassamme tapahtumassa pihviksi muodostuikin yllättäen peruna!

Meidän tehtävämme tapahtumamarkkinoinnin ammattilaisina on yhteistyössä asiakkaamme kanssa kristallisoida viesti ja taputella pihvi kuntoon eli suunnitella tapahtuman sisältö.

Tapahtuman pihvin pitää olla mehukas, jotta osallistujat saadaan houkuteltua paikalle. Pihvin pitää olla laadukas, jotta osallistujat pitävät siitä. Ja aivan erityisen tärkeää on, että pihvistä jää hyvä jälkimaku.

Samankaltaista sisältöä
Näkemys

Tekoäly – ihanuus vai kamaluus tapahtuma-alalla?

Tekoäly on viime vuosina noussut keskeiseksi teemaksi monilla aloilla, eikä tapahtuma-ala ole poikkeus. Mutta onko tekoälystä enemmän hyötyä vai...
Lue lisää
Vastuullisuus

Good Travel Seal -vastuullisuussertifikaatti

Tapahtumantekijät on saanut Good Travel Seal -vastuullisuussertifikaatin! Good Travel Seal on kestävää kehitystä turismi-, matkailualalla ja muilla...
Lue lisää
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Tuloksentekijä

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä - Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää