Onko virtuaalitapahtuma kannattava sijoitus?

”Ei meidän kannata satsata hienoon studioon, moderaattoriin ja käsikirjoitukseen, koska saamme samat tulokset, kun toteutamme tämän itse Teamsissa.” 

”Ei iltajuhlaa voi toteuttaa virtuaalisena, koska osallistujat eivät halua käyttää iltaansa studiolähetyksen katsomiseen – he katsovat mieluummin Netflixiä.” 

”Tuollainen iso virtuaalinen tapahtuma on tosi työläs. Ei meidän kannata satsata rahaa ja aikaa, kun ei tällä kuitenkaan saada mitään kunnon tuloksia.” 

Viimeiset 10 kuukautta lähes kaikki tapahtumat on toteutettu virtuaalisesti ja tärkeitä sidosryhmiä on kohdattu vain läppärin ruudun välityksellä. Osa yrityksistä ja organisaatioista on ottanut virtuaaliset tapahtumat haltuun ja tahkonnut upeita tuloksia. Osa taas on suhtautunut virtuaalisiin tapahtumiin nihkeämmin ja kriittisemmin. Voiko virtuaalitapahtuman avulla saavuttaa kovia tuloksia? Kannattaako siihen sijoittaa aikaa ja rahaa? Vastaus on sekä kyllä että ei. Riippuu täysin tilanteesta, onko sijoitus wörtti. 

Ei, virtuaalitapahtuma ei ole kannattava sijoitus: 

Jos organisaatiosi ei halua erottautua muista alan toimijoista, silloin ei kannata sijoittaa virtuaalitapahtumaan. Erottautuminen vaatii rohkeutta ja visionäärisyyttä. 

Jos organisaatiosi ei halua aidosti kohdata ja koskettaa kohderyhmäänsä, silloin ei kannata sijoittaa virtuaalitapahtumaan. Maailma ja verkko ovat täynnä hyvää sisältöä, joten ilman aitoa kohtaamista tuottamasi sisältö kasvattaa vain datan valtamerta. 

Jos organisaatiosi ei uskalla heittäytyä, silloin ei kannata sijoittaa virtuaalitapahtumaan. Jos kenelläkään ei tunnu tapahtumapäivänä perhosia vatsassa, on tarjolla vain kädenlämpöistä sisältöä.  

Kyllä, virtuaalitapahtuma on kannattava sijoitus: 

Jos suunnittelun keskiössä on tarkasti valikoitu kohderyhmä ja jos tapahtumalle asetetut mitattavat tavoitteet ohjaavat toteutusta, silloin kannattaa sijoittaa virtuaalitapahtumaan. Miksi ja kenelle ovat kysymyksinä kultaa, kun toteutetaan tuloksellista virtuaalitapahtumaa. 

Jos organisaatiosi on valmis sijoittamaan rahan lisäksi aikaa, vaivaa, rohkeutta ja sydäntä – silloin kannattaa sijoittaa virtuaalitapahtumaan. Intohimo, panostus ja aitous välittyvät kirkkaasti läppärin ruudun läpi. Niitä ei voi ostaa eikä niitä voi lavastaa. Ihminen haluaa kohdata toisia ihmisiä aidosti, myös virtuaalisesti. 

Viestinnässä ja markkinoinnissa on karkeasti arvioiden 10% merkitys sillä, mitä sanot ja 90% merkitys sillä, miten sen sanot. Oman timanttisen sisällön voi siis työntää kaarnalaivassa maailman datamereen kellumaan ja toivoa, että oikeat ihmiset sen sieltä löytävät. Tai vaihtoehtoisesti sen upean sisällön voi paketoida houkuttelevaksi, innostavaksi, osallistavaksi ja vaikuttavaksi virtuaalitapahtumaksi, jonka avulla saavutetaan kirkkaasti asetetut tavoitteet. Valinta on vapaa.  

Me olemme saavuttaneet asiakkaidemme kanssa upeita tuloksia virtuaalitapahtumilla. Lämmin kiitos rakkaille asiakkaillemme rohkeudesta, heittäytymisestä, aitoudesta ja mikä tärkeintä, luottamuksesta. Olemme ylpeitä, että saamme luoda yhdessä teidän kanssanne kannattavia virtuaalisia kohtaamisia. 

 

 

 

Samankaltaista sisältöä
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Tuloksentekijä

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä - Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Myötäeläjä

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä - Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää
Arvot

Tapahtumantekijöiden arvot: Vastuunkantaja

Vastuunkantaja, Myötäeläjä, Tuloksentekijä, Tiennäyttäjä – Nämä ovat Tapahtumantekijöiden toimintaa ohjaavat arvot, jotka nyt puemme myös sanoiksi. ...
Lue lisää