Tapahtumantekijät haastaa Euroopan huipputapahtumat EuBeassa valkoisella pahvilaatikolla

Suunnittelemamme tapahtumakonsepti on valittu Eubean shortlistille Meeting Design -kategoriassa. Kansainvälinen EuBea Festival on tapahtuma-alan merkittävin kilpailu Euroopassa, ja tänä vuonna siihen osallistuu 112 tapahtumatoimistoa 22:sta maasta, yhteensä 276 kilpailuhakemuksella. Tapahtumantekijät valittiin finaaliin ainoana suomalaisena tapahtumatoimistona.

Kilpailutyömme ”Praguematism - Tieto’s Kickoff 2016” kokosi Prahaan 160 Tieto Oyj:n johtajaa eri toimipisteistä ympäri maailmaa. Kaksipäiväisen tapahtuman tavoitteena oli lanseerata uusi organisaatiokulttuuri, murtaa organisaation sisäiset siilot, lisätä rakentavaa vuorovaikutusta sekä sisäistää uudenlaiset työnteon tavat.

Tapahtuman suunnittelun tuloksena syntyi kokonaan uusi tapahtumakonsepti

Suunnittelimme ja ideoimme tapahtuman tiiviissä ja syvällisessä yhteistyössä Tieto Oyj:n projektiryhmän kanssa. Kunnianhimoisten tavoitteiden lisäksi haasteita asettivat tiukka neljän viikon suunnittelu- ja tuotantoaikataulu, asiakkaan suunnitteluryhmän jäsenten sijoittuminen eri puolille Eurooppaa, rajallinen budjetti sekä valmiiksi varattu tapahtumatila, joka oli käytännössä yksi seminaarisali prahalaisessa kokoushotellissa.

BOXWAY TM -konsepti rikkoo perinteisen tapahtuman muodon

Suunnittelutyön tuloksena syntyi täysin uudenlainen BOXWAY TM -konsepti, joka rikkoo perinteisen tapahtuman muodon ja menetelmät. Konseptin keskiössä ovat valkoiset pahvilaatikot, jotka toimivat nopeasti liikuteltavina istuimina, mutta myös rakennuspalikoina, lavasteina, pelivälineinä tai piirustuspintoina.

BOXWAY TM -konseptin teho perustuu nopeasti muuttuviin tilanteisiin, luovaan ajatteluun, ketterään ongelmanratkaisuun, jatkuvaan mukautumiseen ja ennen kaikkea syvälliseen vuorovaikutukseen. Siten konsepti heijastaa vahvasti myös nykypäivän työelämän vaatimuksia, ja tempaa osallistujat kuin huomaamatta pois heidän mukavuusalueiltaan.

Konseptissa käytetyt menetelmät valitaan aina asiakkaan tarpeiden mukaan, ja ne suunnitellaan sisältölähtöisesti. Menetelmiä tukee huolellinen käsikirjoitus sekä vahva fasilitointi, joka on mahdollista tehdä myös yrityksen omin voimin.

Katso kilpailuvideostamme, mitä menetelmiä Tiedon kickoffissa hyödynnettiin, ja millaisia tuloksia niillä saavutettiin.

Katso kilpailuvideo!

EuBea-kilpailun seuraavassa vaiheessa tapahtumatoimistot esittelevät shortlistalle valitut kilpailutyönsä tuomariston ja yleisön edessä Pietarissa 13.10.2016. Kilpailun voittajat julkistetaan seuraavan illan palkintogaalassa. 

Samankaltaista sisältöä
Digitaalisuus

Tunteita ruudun tuolla puolen

  Oletko viime kuukausina kokenut suuria tunteita läppärisi ruudun välityksellä? Oletko vaikuttunut, innostunut, liikuttunut, iloinnut? Oletko...
Lue lisää
Digitaalisuus

Virtuaalitapahtumaopas – 10 vinkkiä vaikuttavaan virtuaalitapahtumaan

  Virtuaalitapahtuman avulla voidaan koskettaa, tavoittaa ja vaikuttaa – aivan kuten perinteisen livetapahtumankin avulla. Työkalut ja menetelmät...
Lue lisää
Näkemys

Vastuullisuus on megatrendi myös tapahtuma-alalla

Messukeskus julkaisi juuri tapahtumamarkkinoinnin tuoreen trendiraportin. Asiakkuusjohtajamme Kati Sorjanen sai kunnian olla mukana tässä...
Lue lisää